Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody snižování hluku převodových ústrojí
Benda, Matouš ; Zubík, Martin (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Převodová ústrojí neboli převodovky jsou základní části automobilů, které jsou nedílnou součástí každodenního života. Mimo účelové vlastnosti převodovek, mají převodovky velký vliv na celkový hluk vydávaný automobilem. Tato práce se zabývá možnostmi snižování hluku. V první částí této bakalářské práce je čtenář seznámen se základními poznatky z akustiky, kde vystupují definice jak zvuku, tak i zmíněného hluku. Další část práce rozebírá převodovku, jako strojní součást tvořenou menšími strojními celky. Tento popis je důležitý pro správné pochopení prostupu vibrací strukturou, které v dalším důsledku rozkmitají okolní prostředí, což lidské ucho vnímá jako hluk. Tyto vibrace vznikají převážně v záběru ozubených kol, a proto je v další části rozebrána chyba převodu, která je odpovědná za tyto vibrace. Poslední část práce rozebírá metody snižování hluku, dělených podle částí převodovky, ve kterých se tyto způsoby redukce uplatňují.
Návrh převodů HPV
Martinát, Antonín ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem převodového ústrojí vozidla poháněného lidskou silou. Nejprve je zde krátká rešeršní část používaných převodových ústrojí, poté následuje vlastní konstrukční návrh a pevnostní výpočet vybraných dílů. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
Analýza výstupních parametrů traktoru Zetor s různou konstrukcí převodovek
Orság, Josef ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá energetickým a výkonnostním porovnáním dvou typu traktorových převodovek používaných u traktorů firmy Zetor. V práci jsou uvedeny konstrukční typy převodových ústrojí u různých výrobců traktorů s podrobnějším popisem konstrukce převodovek používaných u traktorů Zetor. Práce obsahuje popis metodik laboratorního a provozního měření traktorů a traktorových souprav. Jednotlivé výsledky z měření jsou tabulkově a graficky zpracovány a následně vyhodnoceny.
Stanovení akustického výkonu převodových ústrojí
Švanigová, Lenka ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Oblast vibrací a s nimi spojeného hluku je velmi aktuálním tématem. Pro stanovení hluku je možné použít rozdílné vybavení a dosažené výsledky porovnat různými přístupy, které jsou ošetřeny pomocí norem. Tato bakalářská práce se zabývá normou ČSN EN ISO 9614, především její první částí, jež se zaměřuje na metodu měření v bodech. Za účelem aplikace této metody na měření převodových ústrojí byly detailně popsány základní pojmy a vzorce použité ke stanovení jednotlivých indikátorů. Celý postup byl aplikován na dvě průmyslové převodovky rozdílných parametrů a přenášeného výkonu. Kromě stanovení celkového akustického výkonu těchto zdrojů byly stanoveny také hladiny akustického výkonu pro jednotlivé měřené strany, a to s i bez vážení filtrem A, který se v případě převodových ústrojí používá nejčastěji. V neposlední řadě byly vytvořeny akustické mapy, které umožňují detekování oblastí, dominantně se podílejících na celkové hladině akustického výkonu.
Diferenciály automobilů
Čapek, Štěpán ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Technická řešení diferenciálů automobilu. Popis převodového ústrojí a typů diferenciálů s jejich zhodnocením. Následují aktivní systémy a aktivními diferenciály, kde je vysvětlena jejich funkce a výhody či nevýhody jejich použití jednotlivými automobilkami.
Převodová ústrojí nákladních vozidel a autobusů
Vítek, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší převodových ústrojí používaných v nákladních automobilech a autobusech. První část práce tvoří seznámení s jednotlivými částmi převodového ústrojí, s kterými se můžeme u nákladních automobilů a autobusů setkat, jejich princip a konstrukci. Druhá polovina práce se zabývá systémy, které používají nejznámější výrobci nákladních automobilů a autobusů, a také současnými trendy v této problematice.
Návrh převodového ústrojí motocyklu s elektrickým pohonem
Novotný, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem práce je shrnutí současných převodových ústrojí motocyklů a následný návrh převodového ústrojí pro elektrický motocykl. Hlavním tématem je návrh spojky, pro jejíž komponenty byla zpracována napěťová analýza a určena únavová bezpečnost. Dále se práce zabývá návrhem primárního převodu a převodových poměrů převodovky.
Koncepční návrh převodového ústrojí pro větrné elektrárny
Zavadil, Roman ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je koncepční návrh převodového ústrojí pro větrnou elektrárnu. Úvodní část obsahuje soubor poznatků o převodových ústrojích větrných elektráren a představuje čtenáři problematiku z hlediska rozdělení převodových ústrojí, používaných ozubení, doporučených ložisek a z hlediska generátorů větrných elektráren. Samotný konstrukční návrh začíná stanovením vstupních parametrů převodového ústrojí na základě zjednodušeného aerodynamického modelu rotoru větrné elektrárny. Dále s využitím těchto parametrů je vybráno uspořádání ústrojí složené ze dvou planetových soukolí a jednoho stálého převodu. Celé převodové ústrojí je vyšetřeno z hlediska kinematiky a u obou planetových soukolí je kinematické vyšetření provedeno pomocí Willisovy metody. Následně je navrhnuto šikmé ozubení a konkrétně je vypočten jeho normálný modul, geometrie, silové poměry a jako poslední je uskutečněn pevnostní výpočet ozubení. Poté je realizován výpočet trvanlivosti ložisek na základě silového rozboru a zkontrolována patentovaná konstrukce flexible pin s ohledem na její ohyb a průhyb. Pro takto navrhnutá soukolí je zkonstruována skříň celého ústrojí se zřetelem na co nejmenší zástavbový prostor ve strojovně větrné elektrárny. Závěrečná část práce je pak věnována pevnostní kontrole šroubů u prvního korunového kola pomocí metody konečných prvků a modální analýze celé skříně převodového ústrojí také prostřednictvím MKP.
Vibrace a hluk elektrovozidel
Winter, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vibrací a hluku neboli Noise, Vibration and Harshness (NVH) u elektromobilů typu Battery Electric Vehicle (BEV), kde byla zaměřena především pozornost na pohonný systém těchto vozidel, neboť došlo k významné změně koncepce pohonného traktu vzhledem ke konvenčním automobilům. Cílem céto práce je představit jednotlivé zdroje hluku či vibrací u BEV, a také některé experimenty, které s touto problematikou souvisí. Na závěr bylo provedeno měření a vyhodnocení výsledků u elektromobilu Hyundai Kona, který byl zapůjčen z Ústavu automobilního a dopravního inženýrství (ÚADI).
Hodnocení faktorů ovlivňující akcelerační vlastnosti vozidel
Cienciala, František
Tato diplomová práce se zabývá popisem faktorů ovlivňujících zrychlení vozidla a zkoumáním jejich vlivů. V teoretické části se práce zaobírá odpory, které na vozidlo působí během jeho pohybu, jak při jízdě rovnoměrné, tak při zrychlování. Dále je práce věnována přenosu hnací síly z motoru na kola a z kola na vozovku a rovněž jsou v práci popsány různé typy motorů a převodových ústrojí. Experimentální část práce je následně věnována zkoumání vybraných faktorů, konkrétně hmotnosti, druhu pohonu a způsobu řazení, na zrychlení a jeho průběh. Pro každý z těchto faktorů byla stanovena vlastní metoda měření pomocí akcelerometru instalovaného do vozidla a výsledky byly zpracovány do grafické podoby a interpretovány. Jak výsledky experimentální části ukázaly, všechny vybrané parametry mají na zrychlení vozidla významný dopad. Vliv hmotnosti je možné nejvíce pozorovat na hodnotách zrychlení, zatímco druhu pohonu a způsobu řazení nejvíce ovlivňují průběh zrychlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.